2018. június 11., hétfő

A pecsétviasz gomba

A gyűjtögető ösztönöm által vezérelve járom az erdőt- mezőt, (városi parkokat is) gombákra vadászva. Elvégeztem a szakellenőri  tanfolyamot is, hogy magam is azonosítani tudjam az utamba kerülő fajokat. Bár a hasgombászatot sem vetem meg, az igazi örömöt a megtalálásuk okozza. Csodálom a változatosságukat, szépségüket.

A mesekönyvek illusztrációjaként a Légyölő galóca jelenik meg (piros kalap fehér pöttyökkel). Ez még a pogány időszakra utal, amikor a sámánjaink a légyölő galócát használva, módosult tudatállapotban vezettek szertartásokat.
Légyölő galóca
A keleti népek több ezer éve használnak a Pecsétviasz gombát gyógyításra. Ma már itthon is termesztik, különböző készítmények formájában is kapható a boltokban. Rendszertani neve: Ganoderma lucidumJapánban: Reishi, Kínában: Lingzhi.

Sajnos nincs saját fotóm a gombáról, bár már volt hozzá szerencsém a természetben.Taplóféle, így néz ki az ő valójában:







Vajon hogyan ábrázolják a művészetben?
Rengeteg naturális ábrázolását találtam a neten böngészve. Rajzolják, festik, faragják kőből, fából, gyúrják agyagból, kalapálják fémből...

Yan és Huang császár szobra

jogar

antik japán bronz váza

Stilizált ábrázolások:
Porcelán szobor, Guanyin a nyakában amulettként viseli

Porcelán tányér közepe
porcelán tál
a váza füle
kerámia tálka

teáskanna
Amikor ráállt a szemem a formára, mindenhol megláttam.


szőnyeg


ékszer

Mai környezetben:
vasrács


Felvehettem ezt a kínai gallért

A porcelán figurákon is van gallér gombamotívummal. A kezükben lévő gomba pedig egészen olyan,
mint a szív. 


A csipkemintákban is felfedezhető ez a forma. Néhány illusztráció:
Szerintem nem a véletlen műve.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése